Gepost door: maartenvanpraag | september 27, 2010

Opnames Clip

Een piepklein, zwart stipje op de verder knalgroene vloer stelde de muur voor. Tot daar en niet verder. Het groene blok waar ik op zat was een bed. Ik oefende even het loopje, van het bed naar de muur. Ongeveer 3,5 pas, even goed onthouden. Ik ging weer zitten en keek op het scriptje. ‘Bij 0.20 min, loop je naar de muur’. Dat moet lukken dacht ik bij mezelf.  

De wereld om me heen was knalgroen, overal brandden felle lampen. Ik voel me even alsof ik in een ‘making of’ van een blockbuster beland was. Niks was echter minder waar. Ik was een videoclip voor Back In June – de eerste single van mijn album – aan het opnemen. Een hele aparte en coole ervaring.

Vooropgesteld dat ik geen acteur ben speelde ik maar gewoon mezelf. Ik moest daarom ook wel aan dat liedje denken dat Ringo ooit zong: ‘Act Naturaly’. Een rol die me op het lijf geschreven is. Gitaar om mijn nek, en een beetje de singer/songwriter uithangen. Dat heb ik per slot van rekening wel eens in een vreemdere omgeving gedaan.

Nee, ik kan nog niets zeggen over de inhoud. Ook niet waarom we de clip op deze manier hebben opgenomen. Alleen maar dat het iets heel bijzonders zal worden.

 Tuurlijk, het kan een stuk simpeler, en dat hoeft helemaal niet minder leuk of doeltreffend te zijn. Vroeger vlogen we naar Ierland, liepen we een aantal keer een verlaten landweggetje op en neer en vlogen we weer naar huis. Voila, videoclip. Grijsgedraaid op alle denkbare muziekstations.

Maar tijden veranderen. Daarom doen we het nu op deze manier. En geloof me, het heeft een hele goede reden. Het wordt een hele, hele gave actie, deze ‘clip’.

Het was wel een hele relaxte sfeer in de studio. Een paar ‘takes’ en de opnames waren klaar. Tevreden naar huis, met een leuke ervaring op zak. Stiekem in mijn handen wrijvend omdat we leuke dingen gaan doen als de single straks uitkomt.

Tuurlijk, je brandt nu van nieuwsgierigheid niet? Mooi! En terecht!🙂

Kleine tip: hou het allemaal in de gaten!

I’ll keep you posted!


Geef een reactie

Categorieën

