Gepost door: maartenvanpraag | februari 2, 2011

Album Release Tour

De man greep me bij mijn nek en gaf me vervolgens een iets te harde klap op mijn schouder toen ik het podium af liep. ‘Ik vind je eigen nummers beter dan die paar covers die jullie ook spelen’. Ik glimlachte vriendelijk terug en wreef over de pijnlijke plek op mijn schouder. Het compliment is wel blijven hangen. En niet alleen omdat ik nu, een paar dagen na het optreden, nog steeds last heb van die zere plek op mijn schouder. Meer nog omdat het precies is wat je wilt horen als Singersongwriter. Het is namelijk behoorlijk spannend, voor het eerst voor een volle bak in de openbaarheid je eigen songs te spelen. Voor een publiek dat daar nog niet eerder ook maar een noot van gehoord heeft. Als je dan achteraf van diverse mensen uit het publiek hoort dat ze je nummers echt te gek vinden dan doet dat deugd!

Afgelopen zondag (30 januari) was de kick off van de Album Release Tour. Een klein toertje dat ik met de band maak rond de periode dat het album ‘Between Space And Time’ uit gaat komen. En net als bij elke 1e keer was ook dit best even spannend. Je stelt jezelf allerlei vragen vooraf: hoe doen we het live, blijven de songs wel overeind, vind het publiek mijn nummers wel mooi etc. Op al die vragen kwam achteraf een positief antwoord.

Natuurlijk, ging nog niet alles vlekkeloos en waren er leermomentjes. We beschouwen het maar als kleine kinderziektes. Niemand in het publiek merkte het, dat zijn dingen die je alleen als muzikant zelf opmerkt. Ik was gewoon erg blij dat zelfs zonder dat de mensen in het publiek de songs eerder hadden gehoord we toch de hele tent meekregen. Dat stemt wel zo hoopvol…

We kijken nu al uit naar de volgende optredens. Het album komt 21 maart (begin van de lente!) uit en het doet me goed dat de groep mensen die naar de release uitkijken groeit met elk optreden. Het was de meest gestelde vraag afgelopen zondag: ‘wanneer komt het album?’. En vervolgens zag ik mensen dat verwoed in hun digitale agenda’s plaatsen. Dat is mooi…!

Voor meer informatie over de tour, kijk op mijn website…!


Geef een reactie

Categorieën

