Gepost door: maartenvanpraag | februari 25, 2011

Album, artwork & augmented reality

Ik kreeg een sms. Bijgesloten zat een foto van een kartonnen doosje vol cd’s. Eén exemplaar was eruit gehaald en mooi uitgestald met de cover naar voren. Het was mijn eigen album! ‘Still warm, fresh out of the oven…’. Ik sprong een gat in de lucht. Nadat het album de afgelopen week in Duitsland werd geperst, had DHL alles keurig op tijd afgeleverd. Ik ben – als een kind zo blij-  in de auto gestapt om de doosjes op te halen.

Een mooi moment is dat. Voor iedere muzikant en/of artiest denk ik. Dan sta je ineens met het concrete resultaat in je handen van waar je zo hard aan gewerkt hebt. Iets wat begint met tot diep in de nacht schrijven aan muziek, wakker liggen terwijl je stoeit met een songtekst, studiodagen waar geen eind aan lijkt te komen en vervolgens het ontwerpen van het artwork. Dat alles samengebald in hetgeen je dan ineens in je handen hebt.

In de auto terug naar huis had ik keihard de cd aan. Alsof ik de nummers nog niet eerder had gehoord. Dat was even een mooi trotsmomentje. Mag je jezelf wel gunnen zo af en toe lijkt me.

Het is heel fraai geworden allemaal. Ik bén er dan ook trots op. Het album, de muziek, de manier waarop we het album gemaakt hebben en zeker ook het artwork. Het is iets heel fraais. Een preview van het artwork kun je hier bekijken.

Duidelijk is ook weer het rare zwarte vierkantje met de ‘A’ erin. Dat is niet zomaar. Hiermee kun je straks – net als met mijn debuutsingle Back In June – de interactieve 3D, augmented reality clip triggeren en activeren. Een leuke gadget, een leuke extra bij dit album. Weet je niet precies wat ik bedoel, kijk dan even hier op mijn website. Een demofilmpje. Hierin is te zien hoe je zelf de allereerste augmented reality muziekvideo in West Europa (!) kunt triggeren en besturen. Met je mobiele telefoon, of een iPod. Straks kan dat dus ook met het album! Wil je meer lezen over deze augmented reality clip, dan kan dat hier op dit blog.

Zelf heb ik het album ‘Between Space And Time’ dus al in handen. Nog een paar weken wachten, tot 21 maart, en dan is hij overal verkrijgbaar. Spannend. De eerste reacties op de plaat zijn positief: ‘bloedmooi’, ‘briljante songs’ en ‘authentieke Hollandse Britpop’. Dat doet me nu al goed.

Voor wie nu al vast nieuwsgierig is naar de nummers: op 4 maart spelen we in Heemskerk, en de dag erna in St. Pancras. Check mijn site (agenda) voor meer informatie. Zie ik je dan?

I’ll keep you posted!

Ma*rten


Geef een reactie

Categorieën

