Gepost door: maartenvanpraag | maart 23, 2011

Albumrelease

En toen, na drie jaar werk, was het ineens zo ver. De lente arriveerde en het solodebuutalbum ‘Between Space And Time’ van singer-songwriter Ma*rten werd officieel gereleased.

Fantastisch natuurlijk. En tegelijk ook wel een beetje vreemd, dat de songs waar we zo hard aan gewerkt hebben nu elders in huiskamers, kantoren en iPods gedraaid worden. Maar bovenal mooi. Het betekent tegelijk het afsluiten van een periode. Drie jaar! Van de eerste ontmoeting met Dave en Jono, het schrijven van songs en het opnemen van de demo’s. Het schaven aan de liedjes en het herschrijven ervan. De repetitieruimte en de studio in, waar we hele lange dagen maakten. Het werken aan het artwork en het uitwerken van het augmented reality concept rond Back In June. Het was allemaal prachtig. En nu – zeker niet minder prachtig – is het album te koop en krijg ik elke dag reacties binnen van mensen die het gekocht hebben. ‘Mooie plaat’, ‘lekker’, ‘fantastisch’, ‘bloedmooi’, ‘al grijsgedraaid’, ‘echt een cd die je lekker in de auto draait met het raampje open, lekker hard’ etc.

Nu draait ook de promotiecarrousel volop. Zo was ik afgelopen vrijdag te gast in het programma ‘Tijd Voor Twee’, op Radio 2. Een leuk gesprek met Bert Haandrikman over het album, hoe dit tot stand kwam zo lang na City to City etc. Natuurlijk werd ook Back In June gedraaid. Ondertussen werd ik op de voet gevolgd door een cameraploeg die alles keurig in beeld bracht. Zij volgen me voor het programma ‘Behind The Scenes’. De pilot van dit programma gaat over mij. Ze gaan me de komende weken nog meer volgen.

Diezelfde middag bracht ik een locatiebezoek aan De Vorstin, in Hilversum. Op 6 april houden we hier de Albumrelease Party. De zaal bekeken waar het grote feest gaat plaatsvinden. Erg mooi. Dat belooft nu al een bijzondere avond te worden. Je kunt daar overigens bij zijn als je dat wilt. Kijk dan op mijn site bij ‘Acties’, wat je daar voor moet doen.

Zaterdag besteedde Frits Spits aandacht aan het album in zijn programma ‘De Strepen Van…’. ‘Extreem melodieus album’ noemde hij het. En ‘Beautiful Life’ kondigde hij af met ‘Héél erg mooi liedje’. Ben erg blij met zulke mooie woorden moet ik zeggen.

Hou alles de komende dagen in de gaten. Er staat nog een hoop te gebeuren.

Ondertussen ben ik uiteraard ook benieuwd wat je van het album vindt! Alle feedback is mooi meegenomen! Laat me weten wat je van de plaat vindt, wat je favoriete nummers zijn, of welke juist niet. Heb je het album nog niet in huis? Dan kan je hem downloaden bij onder andere iTunes of bestellen bij Bol.com.

I’ll keep you posted!🙂

Ma*rten


Geef een reactie

Categorieën

