Gepost door: maartenvanpraag | april 8, 2011

Albumpresentatie

Woensdagavond 6 april, ongeveer 20.10 uur.  De avond van de officiële albumpresentatie. Ik en de band worden gehaald uit onze mooie kleedkamer in De Vorstin, Hilversum. We peppen elkaar even op, zeggen tegen elkaar dat we er van moeten gaan genieten en volgen manager Sylvia naar beneden de trap af. Eenmaal beneden kan ik vanuit een half open deur langs het podium de zaal in gluren. Het is volle bak! Op het podium worden we mooi aangekondigd. ‘Drie jaar werk. Prachtig album. Steengoede band. Applaus, hier is Ma*rten’….

… Ik haal even diep adem, stap het podium op. Neem het applaus in ontvangst en speel de openingsakkoorden van ‘Beautiful Life’. De albumpresentatie is begonnen. Het was het begin van een zeer memorabele avond mag ik wel zeggen. Het begon met een kriebelig gevoel bij het opstaan. Als een kind dat blij is dat 5 december eindelijk is aangebroken. Het eindigde met een regen aan schouderklopjes, omhelzingen, complimenten en superlatieven. Ik was er echt gewoon beduusd van. Volledig overdonderd. Men was zó enthousiast na het miniconcert dat ik soms zelfs met mijn mond vol tanden stond. ‘Je bent echt sensationeel’, ‘wat een drive, wat een band’, ‘wat een geniaal album heb je gemaakt’,’echt meer dan genoten’, ‘kippenvel van het begin tot het einde’, ‘je was geweldig vanvond’, ‘ik heb gelachen, gezongen, soms zelfs tranen in mijn ogen’, ‘een van de beste concerten waar ik ooit bij was…’…. Moet ik doorgaan? Ik verzin het echt niet zelf… Dit is maar een selectie van alle complimenten. Inderdaad overdonderend.

Verbaasd

Veel aanwezigen waren ook verbaasd. Vielen soms bijna letterlijk van hun stoel. ‘Aangename verrassing’, dat heb ik veelvuldig gehoord toen ik na afloop van het concert albums stond te signeren. Leuk natuurlijk, maar ook een beetje het probleem van een ‘startende’ singer-songwriter in een notendop. Niet iedereen heeft nog een idee van Ma*rten, zijn band en zijn muziek. Maar daar gaan we hard aan werken.

Ik heb ook de tijd genomen om het team te bedanken. Het management. Die hebben zo hard gewerkt. Niet alleen om alles op de presentatie in goede banen te leiden, maar ook al veel eerder. Zo maar, puur omdat ze er in geloven. Dat is echt heel bijzonder. Een warme club mensen.

Net als Dave, Jono en Patrick dat ook zijn. De eerste twee de co-songwriters en c0-producers. De laatste de producer van het album. Ik haalde ze op het podium om ze te bedanken voor hun support, steun, geloof, inspiratie en het geweldige werk dat ze hebben geleverd. Ze waren zichtbaar ontroerd, en ik moet zeggen dat ik ook echt een brok in mijn keel kreeg toen ik mijn dankwoordje deed. Daar stonden we dan ineens. Drie jaar hard werken, veel lachen een voorbereiding. Ineens sta je op het podium het eindproduct te presenteren.

Het was een avond die ik nooit meer zal vergeten. Heel bijzonder voor mij. En voor degene die er bij waren, dank voor jullie komst! Ik heb er echt heel erg van genoten.

Op naar album twee. Ik ben al aan het schrijven…🙂

I’ll keep you posted!

Ma*rten


Responses

  1. […] albumrelease en de spanning er omheen, albumreleaseconcert (met de spanning er omheen, maar OH! wat was dat een mooie avond. Lees hier meer, als je ‘t gemist hebt . Een wervelwind van emoties), bandwissel, veel en gehaast repeteren, radiopromotie, veel optredens […]


Geef een reactie

Categorieën

