Gepost door: maartenvanpraag | mei 18, 2011

RoyalSix

Zondagavond, De Vorstin, Hilversum. Het festival RoyalSix. Op de plek waar ik anderhalve maand geleden mijn albumpresentatie hield. Een leuk weerzien met die voor ons zo bijzondere locatie. Op uitnodiging van 6FM speelden we 45 minuten lang een selectie van het album.

Het was gezellig en leuk. Zoals dit soort festivals altijd wel is. Een leuke line-up ook. Bandjes uit de regio die ook flink aan de weg aan het timmeren zijn. Zo stond Benjamin Grey voor ons, en werden we op het podium afgewisseld door de band Kelly’s Vacation. Erg tof allemaal.

Het is een mooie locatie, De Vorstin. Het gebouw straalt heel wat uit van de buitenkant, maar ook binnen is het echt heel fraai. Het cafépodium, waar we speelden, is buitengewoon sfeervol en intiem. Het is niet moeilijk om hier inspiratie voor een goed optreden te vinden. Fijn podium, erg mooie kleedkamers. Makkelijk in- en uitladen. Alles is prima geregeld. De zaal zelf kent een mooie en bijzondere indeling en het is al gauw buitengewoon sfeervol.

Ons geluid werd dit keer wederom gedaan door Fransie Fischer. Fijn met hem werken. Het is soms best even een chaos, na een change-over. De ene band het podium op, de andere er af. Onder toeziend oog van Fransie gaat dat altijd heel erg soepel. Bovendien is het geluid in de zaal en op het podium ook altijd meer dan ok als hij dat doet. Dan is het niet heel erg moeilijk om te vlammen op het podium.

Wel had ik even een probleem met mijn akoestische gitaar. Een rare brom, die we in de korte tijd die we hadden niet konden herstellen. Helaas moest ik daarom ook de akoestische partijen met mijn elektrische gitaar spelen. Baalde ik even van, maar ik kan me daar gelukkig snel overheen zetten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet best bij stem was die dag. Of, liever gezegd, niet meer. Eerder die dag was ik aanwezig tijdens de ontknoping van de Eredivisie in de Amsterdam Arena. Hoewel ik mezelf op voorhand had beloofd me in te houden om mijn stem te sparen werd ik toch aardig door de emotie van het moment meegesleept. Zoals alle 51.000 aanwezigen trouwens. Eenmaal in de auto naar huis voelde ik al dat ik schor was. Ik heb me best gered die avond tijdens RoyalSix, maar het was hard werken.

Het publiek had er geen moeite mee. ´Goed gedaan´, en ´supertoffe songs´, ´waanzinnige band´. Dat kreeg ik na afloop over me heen. Altijd leuk om te horen.

Na afloop nog wat interviews gedaan en nog even gezellig nagezeten met Fransie en Marloes van PR3.

Ryan en Mark van 6FM, dank voor de uitnodiging om te komen spelen. Het was tof!

Tot een volgende!

I´ll keep you posted!


Geef een reactie

Categorieën

