Gepost door: maartenvanpraag | juni 23, 2011

Drukke maand…

Poeh he! Mooie maand, juni. Lekker druk. Veel live spelen, huiskamerconcerten, interviews, een bandwissel, veel en lang repeteren, promotie en zo meer. Kortom, ik mag niet klagen. We zijn lekker bezig, de agenda raakt almaar voller, en ‘the buzz is spreading’. Mijn album krijgt meer en meer aandacht en bij het live spelen zie je duidelijk iets gebeuren. Daarover verder in dit blogje meer. Wat bracht juni allemaal tot zover:

Juni begon met een leuk interview met Faceculture. Dat kun je hier bekijken. Over het verleden, het nieuwe album, The Beatles, mijn opa Max van Praag, songwriting en zo verder. En passant speelde ik ook nog een liedje akoestisch live. Today, in een tuin in Amsterdam.

Als we het toch over tuinen hebben, huiskamerconcerten gaf ik ook. Bijvoorbeeld een hele leuke in Wassenaar, bij de familie Takens in de tuin. Naast het kampvuur. Buitengewoon gezellig en spontaan. Ik had een setlistje gemaakt voor maximaal drie kwartier, maar dat liep door overmatige gezelligheid iets uit. Blijft enorm leuk om te doen die huiskamerconcerten. Komende weken geef ik er nog een paar. Mocht je dat ook willen bij jou thuis, check dan even mijn site

Interviews & Promotie

Ik was bij onder meer ‘De Broodkast’ in de Jopenkerk in Haarlem. Een ontzettend leuk interview en 3 songs akoestisch live gespeeld voor een geboeid luisterend publiek. Het was een mooie avond, in een mooie locatie. Ook was ik te gast bij Amsterdam FM, waar ik 4 liedjes live speelde en een erg leuk gesprek had over mijn album, liedjes schrijven en dat soort dingen. Daar kreeg ik achteraf erg veel leuke reacties op. Dank allemaal. Net als op het uitgebreidde artikelen op Nu.nl en in de Gooi & Eemlander trouwens.

Ook het AD besteede aandacht aan Ma*rten. Dat kun je onder andere hier terugzien

Live

We spelen veel live deze maand. En dat is te gek. Ik vind het nog steeds het leukste om te doen. Wel vond er deze maand een wisseling plaats in de band. Met een nieuwe band, te gekke, jonge en zeer talentvolle muzikanten maakte ik een nieuwe start (JP, Remco, Harold & Dave, bedankt voor jullie inzet, gezelligheid, geloof en muzikaliteit!). Dat betekende heel veel en heel hard repeteren om het hele repertoire erin stampen.

Zal je altijd zien, daar hadden we erg kort de tijd voor. Een beetje stress wel daardoor, maar wel goede stress. Na amper 2,5 repetitie stonden we 11 juni in Huizen op een drijvend podium, en gingen we voor het echie. En dat ging ook echie goed! Ok, het podium schommelde nogal, en we waren bang dat we zeeziek zouden worden, maar dat viel gelukkig mee. We hadden er allemaal enorm veel zin in en dat sloeg kennelijk als een soort vonk over op het publiek.

Het was een te gekke eerste gig met deze band nieuwe band (Wessel Herbschleb – gitaar, Wouter Tuihhof – toetsen, Lucas Pruim – bas, Erik Buschmann – drums). Vanaf het podium op het water konden we zien hoe voorbijgangers op de dijk achter het publiek in steeds grotere getale bleven staan. De sfeer was geweldig en de complimenten achteraf waren mooi meegenomen. ‘Wat een energie spat er van het podium’, ‘wat een toffe songs’, ‘wat een fantastische band’. Ik heb de hele avond met een glimlach van oor tot oor rondgelopen.

Per se boeken

Helemaal toen ik hoorde dat de organisatoren van het Huizen Beach Festival in het publiek stonden en ons per sé, ook al was het festival eigenlijk al volgeboekt, wilde hebben op het festival op 18 juni. Van zoiets wordt je blij als muzikant.

Zo kwam het dat we afgelopen zondag wederom in Huizen speelde. In een tent – gelukkig, want het weer zat alles behalve mee – speelde we een mooie set van driekwartier. Ik was trots op mijn bandje. Geen soundcheck, 10 minuten om op te bouwen, het podium op, inprikken en gaan. En dan, terwijl we echt nog niet zo lang samenspelen, zo’n set neerzetten. Als ik de foto’s terugzie van dat optreden zie ik alleen maar lachende gezichten. Op het podium en in het publiek. Het was ook echt – zoals onze 19-jarige drummer Erik het treffend verwoorde op zijn twitter – echt ‘vet’.

De komende weken spelen we een aantal keer in Amsterdam. Eerst in The Waterhole (25 juni) en de week daarna in CC Muziekcafé. We staan al weer te trappelen.

Al met al een mooie maand dus, juni. Je zou er bijna een liedje over gaan schrijven😉


Geef een reactie

Categorieën

