Gepost door: maartenvanpraag | mei 23, 2012

Paradiso

Paradiso. Zelden had een poptempel zo’n toepasselijke naam. Een Braziliaanse kennis sprak het eens heel mooi uit: ‘Parradiesoe…’ Dan krijgt het helemaal een exotische klank. En betekenis. Paradiso… Paradijs. En dat is het…

 Ik ben er altijd gelukkig. Het zijn altijd mooie avonden in de – vind ik – mooiste muziektempel van Nederland.

Over de akoestiek hoor je wisselende verhalen. De een vindt het geweldig, de ander juist weer compleet ruk. Paradiso is voor mij nou juist de enige muziekzaal waar ik helemaal niet met de akoestiek bezig ben. Hier zuig ik de entourage altijd op alsof ik een spons ben die net uit zijn plasticje gehaald is. De pophistorie druipt hier van de muren.

Ik zou nu een heel lang betoog kunnen houden over waarom het daar nou zo mooi is, maar dat heeft denk ik weinig zin. Ga er heen en ervaar het. De sfeer, het gevoel, enfin don’t get me started. Als je er ooit was zul je me begrijpen. Zo mooi… zo mooi.

Ik heb er menig genoeglijke avond doorgebracht. Een verslag van een dergelijk escapistisch tripje kun je hier lezen. Afgelopen week was ik er ook weer. Tijdens Indiestad. Ik stond op de gastenlijst van We Are Augustines, en zodoende kon ik na afloop van hun gig even backstage. Geweldig was dat. De ingewanden in. Waar zo veel bands en artiesten hun show voorbereidde terwijl ik met een van verwachting kloppen hart in de zaal stond…

… en ik heb zo vaak in de zaal gestaan. Zo vaak. Niet meer te tellen. In de grote en de kleine. Altijd dacht ik dan: ‘man oh man. Hier zelf op het podium staan. Met mijn eigen liedjes en zo. Dat is meer dan een natte droom…’.

Nu is het zo ver. Op maandag 28 mei staat ik – in de kleine zaal – op het podium. Met mijn gitaar – een gloednieuwe Martin & Co – om mijn nek, mijn eigen liedjes spelend. Tijdens de halve finale van Mooie Noten, een singer-songwriter contest. A dream come true als ik even zo onbescheiden mag zijn. Ik kijk er heel erg naar uit. Kom je ook? Het wordt een memorabele avond…


Responses

  1. Ik wens je in ieder geval VEEL succes! Groetjes Mike

  2. […] speelde de halve finale in Paradiso (lees hier). Omdat het spelen daar al een feest op zich is ging ik huppelend naar de locatie, haalde de finale […]


Geef een reactie

Categorieën

