Gepost door: maartenvanpraag | maart 18, 2013

Huiskamerconcerten

De lijnen zijn gesloten. De dobbelsteen geworpen. Het lot bezegeld. De twitteractie van 2013 zit er op en twee hele leuke en enthousiaste winnaars van een gratis huiskamerconcert zijn bekend. Dit jaar mag ik naar Groningen en Den Haag.

In de eerste plaats dank aan alle deelnemers. Jullie zijn lieve poepies allemaal! Echt veel mensen zijn me dit jaar in gaan volgen op Twitter en Facebook, hebben berichten gedeeld en anderen geënthousiasmeerd. Echt erg leuk. Het was dus een succes. Ik vond het daarom een voorrecht om 2 mensen blij te kunnen maken met een gratis huiskamerconcert van mij. Net als vorig jaar deed ik dat via een livestream. Iedereen kon meekijken of ik zijn of haar naam uit de bak trok. Helaas waren er wat technische problemen waardoor de opstart wat rommelig ging. Maar dat mocht de pret niet drukken. Twee mensen blij en voor de overige deelnemers: jammer dat ik jullie misschien moest teleurstellen. Volgend jaar is er weer een actie! En… mocht je het geduld niet hebben, dan kun je me natuurlijk ook altijd regulier boeken😀

Ik doe het nu ongeveer anderhalf jaar. Huiskamerconcerten. De eerste keer viel ik spontaan in voor Sandy Dane, die wegens ziekte moest afzeggen. Ik sprong in de auto, reed – nogal onvoorbereid – naar Breda en speelde daar alles wat er maar bij me op kwam. Het was in de week dat mijn debuutalbum zou uitkomen, dus een beetje extra spanning kon er nog wel bij. Ik had geen idee wat ik er van zou vinden – en nog belangrijker, wat het publiek er van zou vinden – maar het was echt ontzettend leuk. Dat wilde ik vaker gaan doen.

Sindsdien heb ik er tientallen gedaan. Nog nooit was het niet leuk. Een regulier optreden kan dat best wel eens zijn. In een kroeg, poppodium, festival of waar dan ook. In mijn carrière heb ik echt wel eens vervelende gigs gehad. Een huiskamerconcert is dat echter nooit. Altijd leuk. Altijd in de roos. Altijd gezellig en intiem. Ik noem het daarom ook wel eens ‘het mooiste podium’, de huiskamer.

Ik speelde op verjaardagen, housewarmings, feestjes of gewoon zo maar. Het leuke aan een huiskamerconcert is dat het publiek aandachtig luistert. Vragen stelt over mijn liedjes en … geniet. Bovendien vind ik het eigenlijk erg leuk om bij mensen thuis te komen en daar te spelen. Terug naar de basis: volledig akoestisch.

Ja, terug naar de basis, want zo is het bij mij begonnen. Als puber mocht ik alleen op verjaardagfeestjes komen als ik mijn gitaar meenam. Het was op zulke feestjes dat ik mij realiseerde dat muziek maken en mensen vermaken echt wel heel erg leuk is. Daar ging het dus fout, zo zou je het ook kunnen zien.

Ik mag er dus twee extra doen dit jaar, bij twee mensen die daar heel blij mee zijn. Mooi toch?

Mocht je benieuwd zijn naar een huiskamerconcert van mij, just ask. Ik speel gemiddeld 45 minuten. Volledig akoestisch. Je kunt me boeken via http://www.hkconcerten.nl Ik ben niet duur. En echt heel leuk.

Tot in de huiskamer!

Cheers,

Maarten


Geef een reactie

Categorieën

