Gepost door: maartenvanpraag | april 3, 2013

EP

De kogel. Die is nu dan eindelijk door de kerk. De beren op de weg zijn afgeschoten. De plannen voor een EP waar ik al een hele tijd mee rondliep ga ik dan nu eindelijk realiseren. Eind mei 2013 ga ik een paar dagen de studio in met mijn band en producer Tony Cornelissen, om in september het vervolg van de opnames te gaan doen. Wat precies de plannen zijn – qua release en promotie – dat hou ik nog even voor me. Meer details daarover krijg je nog. Feit is dat er nieuw materiaal uit komt. Joehoe! Champagne! Vlag uit! Feestneus op!

Al maanden trokken mensen mij aan mijn jasje. Virtueel en letterlijk. Waar hij nou bleef, die EP waar ik maar over bleef praten met mijn grote mond. ‘Had jij niet gezegd dat die in het najaar zou komen? Hoe zit het met die EP van jou? Werk eens door. Schrijf eens harder. Ga eens de studio in. Ga eens naar de kapper.’ (Dat laatste heeft niets met de EP te maken, maar meer met het feit dat ik mijn haar wat langer wil laten groeien en dat het niet overal in de smaak valt).

De plannen liepen vertraging op, dat was dus al opgevallen. Had allerlei oorzaken. Financieel – want het is bepaald geen vrijwilligerswerk, op hoog, professioneel niveau een beetje musiceren in een studio – planningsmatig, etc. Ik wilde goed overdenken en uitzoeken met welke producer ik wilde werken. Wat past er wel en niet bij de (nieuwe) sound die ik voor ogen heb. Ik zat al maanden in een schrijfproces, maar bleef mezelf maar verbeteren en vernieuwen. Dan is het moeilijk om het juiste moment te kiezen om de studio in te gaan. Ik wil het goed doen. Niets overhaasten. Het gaat om kwaliteit, niet om snelheid.

Zelfs nu de studioplannen concreet zijn schrijf ik nog. Een aantal goede liedjes ontstond in de periode dat ik meedeed aan Mooie Noten 2012 (ik haalde de finale, weet je nog?). ‘Poor Boys Heart’ en ‘Pigeons And Crumbs’, zijn echt speciaal voor die singer-songwriter contest geschreven. Toch is er inmiddels al weer zo aan geschaafd dat de huidige versies nauwelijks nog iets te maken hebben met hoe ik ze destijds speelde. Dat geldt ook voor ‘Dear Jessica’. Naast deze songs heb ik nog een hele kastinhoud aan liedjes. Daar ga ik de komende weken aan schaven, herschrijven, weggooien, selecteren en zo meer. Dat wordt weer een heel proces. Een mooi proces.

Dat ga ik samen doen met producer Tony. Heb ik erg veel zin in. We voerden al een aantal erg fijne gesprekken. De komende weken gaan we schaven aan sound en inhoud. Heel belangrijk. Fijn dat ik daar lekker de tijd voor kan nemen.

Goed. Nu weet je het. Hij komt eraan, die EP van mij. Wat wordt dan de sound? Is het anders dan ‘Between Space And Time?’

Het antwoord op de 1e vraag: denk meer singer-songwriter. Wat dat precies betekent laat ik nu nog even over aan jouw eigen fantasie. Het antwoord op de tweede vraag is daarmee meteen ook beantwoord: ja.

Ben je nieuwsgierig? Mooi zo. Nog even geduld. Er komt iets heel moois aan.

I’ll keep you posted!


Responses

  1. Top !
    Werd verdorie tijd❤

  2. […] mijn EP er dit jaar komt, dat heb je al kunnen lezen. Ik ben er heel blij mee. Nieuwe dingen, nieuwe richting. De kogel mag dan door de kerk zijn, het […]


Geef een reactie

Categorieën

