Gepost door: maartenvanpraag | oktober 7, 2013

Clip Shoot

Zee. Zand. Harde wind en een strakblauwe lucht. De Stormvloedkering lag als een groot slapend monster te glinsteren in de zon terwijl ik vanaf Schouwen-Duivenland de dijk op reed. Het was prachtig.

Ik parkeerde mijn auto bij Neeltje Jans aan de zeekant en wachtte af. In mijn enthousiasme was ik de eerste aanwezige. De crew en figuranten waren er nog niet. Ik stapte uit, trok mijn No Guts No Glory T-shirt vast aan en snoof de zilte lucht. Binnen een seconde was ik vergeten dat ik net ruim 2 uur had gereden. De zogenaamde Vluchthaven van de Stormvloedkering wachtte op wat komen ging. Hier zouden we de clip voor Shells And Stones gaan filmen. Dat kon niet fout gaan vandaag.

Tof

Dat ging het ook niet. Eigenlijk vloog de dag om. Alle figuranten waren keurig op tijd (ook degene die van heel ver kwamen). De sfeer was direct goed. Men maakte kennis met elkaar, er werd gelachen, men had er zin in. Al snel konden we aan de slag. Een paar ‘takes’ en nog wat shots uit verschillende hoeken en klaar. Het ging heel snel.

Ik ga niet te veel weg geven over de inhoud van de clip. De bijgesloten foto’s geven al veel weg. Het was een bijzondere dag, in een hele bijzondere en unieke setting. Het weer was ons wel heel erg welgezind, het kon eigenlijk niet beter.

Iedereen had er veel plezier in. Dat vond ik fijn, want ik vroeg mensen vrijwillig aan de clip mee te werken. Als men het dan ook oprecht leuk heeft gevonden doet dat wel goed.

Zeeland

Tijdens de opnames van de EP – en nu ook weer tijdens het werken aan het album – heb ik Zeeland weer een beetje herontdekt. Vroeger ging ik er veel en heel graag op vakantie. Maar dat was een heel andere context en ik was ook een stuk jonger. Maar net als toen vind ik het een fantastische provincie. De stranden zijn misschien wel de mooiste van dit land, het is er doorgaans mooier weer dan elders in Nederland en er zijn talloze plekken te vinden die haast onontdekt aandoen.

Er wordt me veel gevraagd of Shells And Stones als titel en song geïnspireerd zijn door Zeeland. Dat zou je haast zeggen, maar dat is niet zo. Waar dat vandaan komt, vertel ik in een volgend blog.

Rest me nog te zeggen dat Tony en ik afgelopen week voor de clip nog wat extra beelden hebben gefilmd. Ik heb zelfs tot aan mijn knieën in het zeewater gestaan (KOUD!! Maar alles voor de kunst). Op een haast verlaten strand, terwijl de zon glinsterde in het vlakke water. Het was prachtig. Echt.

Deze week wordt de clip afgemonteerd en daarna zal hij hopelijk ook snel online zijn. Benieuwd wat jullie er van vinden.

D06_6351 D06_6352 D05_6985 D05_6993 D05_7023 D05_7024 D06_6343Zo. En dan nu door met liedjes schrijven. Er moet nog een album gemaakt worden.


Geef een reactie

Categorieën

