Gepost door: maartenvanpraag | januari 15, 2014

Album

893967_3759031871137_2022335258_oZo. Dat is dan dat. De studio is bijna klaar, het kantoor van Moreland Music is ingericht en actief. Het internet werkt. Het koffiezetapparaat ook. Zo links en rechts gaan de laatste kwasten met de allerlaatste likjes verf over hout en muren. Op andere plekken steekt iemand pluggen in de juiste ingangen. We leren omgaan met onze nieuwe apparatuur en de apparatuur ook met ons. De Perzische tapijten liggen op de vloer (eigenlijk zijn het Zweedse tapijten, want ze zijn van de Ikea, maar dat houden we natuurlijk tussen ons). Het bord hangt naast de deur. Het raakt af! Licht aan het eind van de tunnel.

Goed. Check. Done and done. Wat stond er verder nog allemaal op mijn to do lijstje? Oh ja! Ach. Een album opnemen!

Alsof dat iets is wat je er zo even een beetje bij doet. Zo voelt het nu een beetje. Het zijn hectische weken mensen. Zo zeg! Een studio en kantoor operationeel maken, optreden en en passant de opnames van een album voorbereiden (als in songwriting), gaat je niet in de spreekwoordelijke koude kleren zitten. Heel af en toe merk ik dat ik er van de achterkant best aardig uit zie, omdat ik mezelf regelmatig voorbij loop de afgelopen maanden. Maar ik zeur niet. Want het is allemaal simpelweg veel te leuk om te doen.

Ik tik dit stukje achter mijn nieuwe bureau, terwijl ik mij besef dat over anderhalve week de opnames van mijn album beginnen. Hier beneden! In onze eigen studio. Is dat even een bizar idee!

2014-01-14 17.23.02-1Een heel erg mooi idee. Volgende week gaan we de studio testen. Op vrijdag de 24e beginnen we dan voor het echie aan het album. Ik ben als een kind zo blij. We gaan een aantal te gekke tracks opnemen. Ik zou een oliebol zijn als ik dat niet zou zeggen over mijn eigen liedjes natuurlijk, maar ik heb echt het idee dat we de lijn van de EP Shells And Stones doortrekken. Omhoog welteverstaan.

Klein detail is dat nog niet alle liedjes helemaal af zijn. Komt goed. Toen we aan het nummer Shells And Stones begonnen was het niet meer dan een rif en een vage structuur. The rest is… ja.

Eurosonic Noorderslag

Ik sta zaterdag op Eurosonic Noorderslag. Hallo. HALLO! Ik sta zaterdag op NOORDERSLAG! Helemaal te gek. In de 15 jaar  dat ik een beetje profi muziek maak (sst, ja de tijd vliegt) heb ik dat altijd gewild. Nooit gelukt. Niet het moment, niet de juiste band of om een andere reden. Nu is het dan zo ver. Ik speel op de Silo Sessions XXL. Semi akoestisch. Buiten het feit dat ik er nu al strontnerveus om ben, is het iets om uitzinnig blij van te worden.

Te meer omdat ik vorig jaar om deze tijd – toen ik tot mijn teleurstelling geen kaartjes kon krijgen voor ESNS – blufte dat ik er dan volgend jaar (nu dus) zelf maar moest spelen. Al moest ik hemel en aarde bewegen.

Hemel en aarde zitten nog steeds op dezelfde plek voor zover ik weet. Toch sta ik wel mooi op ESNS. Morgen (donderdag) repeteren met mijn vrienden Tim (drums) en Auke (bas). We gaan er iets moois van maken en er intens van genieten. Dat beloof ik u!

Moreland

Ook van de opnames van het album gaan we genieten. Tony, de band en ik. Het wordt iets bijzonders. De reis er naartoe en de bestemming.

Nog 1x over Moreland. Ik krijg veel vragen. Moreland is meer dan een studio. Die is slechts een onderdeel van een geheel. Ik leg het graag nog eens wat uitgebreider uit, maar voor nu: Moreland is een label. Een muziekplatform. Service bieden in de basis: label, publishing, studio, productie, songwriter meetings. Alles.

Het wordt mooi.

Goed. Ik laat het even hierbij. Ik ga liedjes schrijven.

Keep you posted!

P.S. Mijn blog heet vanaf nu ‘Wat Er Speelt’. Een uitstekend idee van Caroline van Mourik, naar aanleiding van mijn tweet van vanochtend. Briljant.


Responses

  1. Maarten je doet het goed. Chapeau.! Nu lekker even relaxen. Oh jeh dat gaat dus niet lukken. Voorbereiden op het grote gebeuren ESNS.
    Maar een beetje spanning hoort erbij voor je optimale prestatie.
    Toi Toi toi.
    Leslie


Geef een reactie

Categorieën

